והיה בעור בשרו לנגע צרעת (תזריע, יג, ב)
אמרו חזל בבראשית רבא (מב, ג): "בכל מקום שנאמר ויהי משמש צרה, והיה – שמחה"
והיה בעור בשרו א"כ הכונה שמחה
נשאלת השאלה מה פשר השמחה הגדולה על כך שאדם מוצא את עצמו פתאום באמצע החיים לוקה בצרעת?
שהרי מלבד הצער על החטא יש לו עכשיו תהליך החלמה ארוך, כאבים, בושות, בידוד חברתי
ולשמחה מה זו עושה?
2 חולים ורופא אחד
אלא משל ל2 אנשים שמגיעים לרופא
לאחר הרופא קובע דרך טיפול, אוסר עליו מאכלים מסוימים ושולח אותו לבדיקות ולדרך ארוכה
את השני הרופא פוטר בשב ואל תעשה
כמובן שממבאט שטחי מאד נראה שהראשוון סובל הרבה יותר
אולם כל בר דעת מבין שלראשון יש מזור למחלתו
גם אם היא ארוכה
הרופא מתיחס, מטפל וחושב שיש תקוה
אולם לשני,
מאחר ואין כבר מה לעשות
הרופא לא מאמין בשום תהליך טיפולי
הרי הוא מתיאש מלכתחילה
ופוטר אותו בשב ואל תעשה
וזאת התשובה לשאלה על השמחה בקבלת הצרעת
שכן עצם קבלת הצרעת מוכיחה לאדם שהקדוש ברוך הוא מאמין בנו
יודע שיש תקוה
יש לנו דרך להרפא ולחזור בתשובה
ואדרבה הוא מצפה מאיתנו לשוב אליו
באהבה וברחמים
לא מפחד מכלום
זה מה שמבאר בעל התניא על הפסוק בתהילים (קיט, קסא)
שרים רדפוני חינם ומדבריך פחד ליבי, שש אנוכי על אמרתך כמוצא שלל רב"
אומר דוד המלך:
רבונו של עולם כששרים רודפים אותי הרי זה בעיניי חינם
אני לא פוחד מהם
מדוע? כי אם השם לי לא אירע" הקב"ה איתי ואין להם דרך להזיק לי מבלעדיך
אבל מדבריך פחד ליבי
אם הם רודפים אותי מדבריך
כלומר אתה זה שהוריתה להם לרדוף אחריי
אזי פחד ליבי
אני פוחד ממך מדבריך
אבל (וזה גם ההקשר לתחילת המאמר)
שש אנוכי על אמרתך כמוצא שלל רב
אפילו שמדבריך פחד ליבי
אפילו ששרים רודפים אותי בגלל שאתה שלחת אותם אלי
וזה מפחיד ומצער אותי
עדין. שש אנוכי על אמרתך כמוצא שלל רב
אני שש ושמח על כך ששלחת אותם לרדוף אחריי
כי זה סימן שאתה מטפל בי
זה סימן שאתה מתיחס אליי ומאמין בי באופן אישי
כשהשמחה והקושי משמשים בערבוביה
קשה לנו כבני אנוש לתפוס שמחה כשהגוף דואב
להבין איך אפשר להיות מאושר בכאב
להכיל קושי ולהגיד עליו תודה
להגיע לרגעים של רוממות ביראה
אבל לא צריך להיות גדולים כדוד המלך
כי גם אנחנו יכולים לצוד לנו דקה בעלת ערך
לנסות לתפוס רגע אחד קטן של אמונה
כמה דקות פנימיות של מחשבה והודיה
ולהפוך בה את הבעיה לרגע של הבעה
לעצור לדקת דומיה וללחוש אבא תודה
אח"כ ימשיכו החיים תזרום לנו הדרך
אבל ישאר בה חותם מתוק ובעל ערך
של אהבה רבה מאבא מלכו של עולם
והתרפקות של בן נסיך יהודי ומושלם
דרג את המאמר
לחץ על הכוכבים כדי לדרג את המאמר
אנחנו מצטערים על הדירוג הנמוך של המאמר
עזור לנו לשפר את האתר
האם תוכל לספר לנו מה היה לא מובן? מה הפריע לך?