אנחנו נמצאים בעיצמו של היום הענק הזה שנקרא ל"ג בעומר
יום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי
שרבינו עובדיה מברטנורא אמר על היום הגדול הזה שבו הרבה עקרות נפקדו וחולים נתרפאו בנדר ונדבה שנדבו למקום
והאור החיים הקדוש בכה כל ליל לג בעומר בעת ההדלקה וההילולא ועמד מרחוק ואמר : האיך אגש אל הערפל אשר שם עומדים נשמות האבות הקדושים אברהם יצחק ויעקב וכל הקדושים עמהם"
והרה"ק רבי אברהם יעקב מסאדיגורא זי"ע התבטא פעם כי רבבות נשמות ישראל מקבלות את תיקונם בהדלקה זו לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי
ולכבוד היום הגדול הזה אני רוצה להתחיל מפרשת השבוע
במאמר מתורתו של רבי שמעון בר יוחאי
כדי שנזכה גם אנחנו לגעת באפס קצהו של האור הגדול
וזכות רבי שמעון בר יוחאי וזכות תורתו תגן עלינו להיוושע בכל מילי דמייטב
מתנה עטופה
אז בואו נתחיל:
אם בחוקתי תלכו
אמר רבי שמעון בר יוחאי "הכיכר והמקל ניתנו מכורכים מן השמים, אמר הקב"ה לישראל, אם שמרתם את התורה הרי כיכר לאכול ואם לאו הרי מקל"
מה פירוש?
בד"כ כשיש ברכה וקללה אמורים להבחין בהם לא?
כשיש כיכר ומקל אפשר בקלות לראות מי הכיכר ומי המקל
אז איפה כאן הבחירה?
מאיזו סיבה יחליט בן אדם לבחור במקל
אז שימו לב
הכיכר והמקל ירדו עטופים יחד
כשהעטיפה זהה
כשהדרך לטוב היא גם הדרך לרע
אז יש כאן אתגר להבחין בין הטוב לרע
איפה יכולה להתקיים הפונקציה של עטיפה זהה
באיזה מקום אנחנו יכולים למצוא רע וטוב שמשמים בערבוביה?
אצלינו!!
מן עסקת חבילה של הכל כלול טוב ורע שנמצאים אצלינו ביחד
גם הפרשה הנוכחית שלנו מביאה לנו את הטוב והרע בעסקת חבילה
פרשה שמביאה לנו את הטוב של הברכות באם נשמור את מצוות השם
והרע והכאב של אם לא….
והכל
הכל תלוי בנו ובבחירות שלנו
וככה מסביר לנו האור החיים הקדוש על הפסוק הראשון בפרשה
"אם בחוקותי תלכו" – יכול לתקן מזלו לטובה, הגם שהוא בזמן שבו הראה עליו המזל לרעה,
אם ילך בחוקותיי וישמור מצוותיי , יש כח בכם להפך המזלות ולתקן אותם,
וזהו שנאמר ועשיתם אותם"
כלומר הבחירה בידיים שלנו
אנחנו עושים אותם
אנחנו מהפכים את המזל שלנו
אנחנו אוחזים במקל או בכיכר
וזה הכח שלנו
גלגל שקוראים לו בגלל
מכירים את אלו שכל חייהם הם בחינה אחת של בגלל
זה בן הזוג, זה הילדים, זה אמא שלי, זאת אחותי
הם אכלו לי הם שתו לי הם עשו לי
לופ של גלגל
שקוראים לו בגלל
או
בגללם.
אז
לא בן אדם
לא בגלל
ולא בגללם
החיים שלנו אינם תוצר של נסיבות חיצוניות ושל קשיים
אם בחוקותי תלכו
אתה יכול לתקן מזלך לטובה אף ולמרות ובגלל שנראה לך שהוא רע
יש לך כח
אצלך, בך, בתוכך, בגללך, ביישותך
כח שנמצא אצלך לתקן ולהפוך את הכל לברכה
כח שנקרא ועשיתם אותם
אתה עושה אותו
אתה מביא אותו
מהבפנוכו שלך
מתוכך
מהמעשים שלך
מהמחשבות שלך
מהאישיות שלך
גם אם מסביב יש רע וקושי וכאב
גם את בן הזוג הוא כזה והילדים הם כאלה וההורים הם בכלל – מה יש לדבר….
לרע יש כח להתהפך לטוב
להפוך לברכה
להיות כלי של שפע
כשאתה עושה אותו
כשאתה מנפח בתוכך טוב
כשאתה מדליק סביבך להבת אש של אור
כשאתה מסירה עטיפה
ונצמד למסורה
בוחר בעיקר
בכיכר
מזוכיזם לרע
לא סתם בחומש דברים כתוב לנו
ראה נתתי לפניך היום את את החיים ואת הטוב את המות ואת הרע ובחרת בחיים
והשאלה שנשאלה אז מה השאלה בכלל
מה הדרישה הזאת של לבחור בחיים
כאילו יש מישהו שלא רוצה לבחור בחיים
יש מישהו שרוצה לבחור לעצמו רע וכאב ואובדן
אנחנו עד כדי כך מזוכיסטים שמעונינם להכאיב לעצמינו?
אז כן
יש את המציאות הברוכה או הפחות שאנו חיים בה
ואין לנו דרך לשנות אותה
יש את הבית והמעטפת ההורית והבעל והילדים שנולדו לנו
והשכנים וסך הכסף שבארנק שאותם קשה לנו לשנות
אבל יש את הברכה והקללה שבתוכינו
את 2 הכוחות של הרע ושל הטוב שנמצאים בנו
את החיים ואת המוות שבאסמינו
את הכיכר והמקל שכרוכים בחיינו
ועליהם יש לנו בחירה
איך אומר הכלי יקר
את החיים ואת הטוב
תבחר בחיים בשביל הטוב
וכלשונו "יחיה כדי שיעשה טוב"
כמו שכתוב בתהילים "מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב"
שלכך אוהב ימים כדי שיוכל לראות בהם בטוב ה'
כי אלו הם החיים שלנו
אלו הן הבחירות שלנו
לאחוז בחיים
לראות בטוב
וכשקושי וטוב מעורבבים לנו בלב
זה כבר שייך לחלק הבוחר
זה כבר שייך ל"ועשיתם אותם"
ואותו אנחנו מגדילים
אותו אנחנו מעצימים
ואת הברכות הללו אנו מביאים לחיים שלנו
שנזכה ונחיה ונראה
גוט שבעס
דרג את המאמר
לחץ על הכוכבים כדי לדרג את המאמר
אנחנו מצטערים על הדירוג הנמוך של המאמר
עזור לנו לשפר את האתר
האם תוכל לספר לנו מה היה לא מובן? מה הפריע לך?