פרשת חוקת היא פרשה ניגודית מרתקת
נתחיל דוקא מהאמצע "זאת התורה אדם כי ימות באהל"
שואל השפת אמת הרי כתוב "וחי בהם"?
איך אפשר למות כשרואים תורה? כשנושמים תורה? כשמרגישים תורה?
והוא כמובן גם עונה שיש להמית את האגו והיצרים כדי לחיות את התורה
ויש עוד עשרות פירושים על השאלה הזאת
כמו, שצריך להרגיש כאילו הוא ערב יום המיתה ועל ידי כך להתגבר בלימוד התורה וכו'
אבל לא על זה נסוב רעיונינו הפעם
אז נניח להם 😊
רק נאמר, שאכן יש פה ניגודיות ששואלת את עצמה איך זה יכול להיות.
מטהר טמאים ומטמא טהורים
הלאה-
נחזור להתחלה,
"זאת חוקת התורה -ויקחו אליך אפר פרה אדומה וכו' " מצוות פרה אדומה היא כל כולה ניגודים.
אפר הפרה כידוע מטמא טהורים ומטהר טמאים
ואי אפשר להבין כיצד
שלמה המלך אמר על מצוות פרה אדומה "אמרתי אחכמה והיא רחוקה ממני"
זה רחוק מהשגתנו ואי אפשר להבין את הניגוד הזה.
ממשיכים לצעוד לסוף הפרשה,
פרשת מי מריבה ונחש הנחושת
נחש סמל של ארס של מוות וחידלון – מחיה?!
סלע – מוציא מים? מר הופך למתוק?
מה קורה כאן?!
ניגודיות מושלמת
אלא הניגודיות הזאת באה להראות לנו
שלא הנחש ממית ולא המים מרווים
לא המתוק ממתיק ולא המר ממרר
לא האפר מטהר ולא שום דבר בחיים שלנו הוא גורם
הכל מאיתו יתברך!!!
הוא עשה עושה ויעשה לכל המעשים
הכל ממנו
ואין שום דבר שיכול לו.
חווית הניגודים בעולמנו
לכל אורך החיים שלנו במקום הזה ששמו עולם
בפלטפורמה הזאת ששמה ארץ
אנחנו חווים ניגודים
השמים הלו נבראו מאש ומים
אנחנו עצמינו מורכבים מרוח וחומר – נשמה וגוף
ואפילו נשואים לניגוד הכי מתוק שלנו בחיים (איש ואישה הרי מנוגדים במהות שלהם)
ועם כל זאת כשיש רצון משותף
כשיש אידיאל משותף שמסייע ודוחף לגשר על פערים
אז הדבק הזה מחזיק מעמד.
ומהו הרצון המשותף שמחזיק אותנו בעולם?
שמדביק אותנו כאן במאמרו יתברך יחד עם כל גרמי היקום?
כמובן מילוי רצון השם – הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו
הוא זה שברא אותנו מנוגדים
שחיבר אותנו עם ניגוד ונתן לנו כוחות מנוגדים
הוא זה שלימד אותנו שאפר פרה אדומה יכול לטמא ולטהר בו זמנית
והוא זה שהמתיק לנו את המים במר
ושהציג לנו נחש להחיותנו.
הוא זה שמסוגל להוציא לנו פרנסה מסלע,
ודירה מאבנים
חתן או כלה מצלע
ובריאות מהנילונים
ונחת ובריאות ושפע וילדים צדיקים ומושלמים וחתנים וכלות וכל מה שאתן מייחלות
מכלום.
מדיבר שלו
במאמרו.
הוא זה שברגע שהרצון שלנו מופנה אליו יכול להפוך לנו את הניגוד למגד – לממתק
ולאפשר לנו חיים טובים ומאושרים ועמוסים בשפע גשמי ורוחני כאחד.
אפר המסוגל לחיות מתים
רעיון חמוד שקיבלתי אתמול במייל מהרבנית דבורה קליין תחי' שהביאה בשם הבעל שם טוב
שאמר על הנושא של אפר פרה אדומה כך-
מה מיצג מוות? חידלון, חוסר עשיה, יובש, תחושה של אין דכאוני ועצוב.
מה מייצגת פרה אדומה? אדום זה חי ותוסס. אפר הפרה מייצג את תמצית החיים
וזה צריך להיות מעורב במי מעין דוקא לא נחל אכזב אלא מים חיים מתוקים שנובעים וזורמים
ואת כל זה מזים על האדם וכביכול מעוררים אותו מהמוות, מהחידלון, מהיאוש שבו הוא נמצא
ואומרים לו קום! תתנער! תחיה!
אל תהיה אדם כי ימות באה
תהיה וחי בהם
כי "אדם כי ימות?" אדם שמרגיש מוות חידלון ויאוש
הפיתרון הוא ב"אהל" אהל בגימטריה זה פעמיים ח"י
תחיה ותחיה את עצמך.
זייטס לעבעדיג
כי זה רצון השם
זה הדבק שלנו כאן
לחיות חיים מלאים בעשיה
מלאים בקיום רצון השם מתוך שמחה
חיים מאושרים שמאמינים בקיומו של בורא ובניגודיות משלימה.
גוט שבעס
דרג את המאמר
לחץ על הכוכבים כדי לדרג את המאמר
אנחנו מצטערים על הדירוג הנמוך של המאמר
עזור לנו לשפר את האתר
האם תוכל לספר לנו מה היה לא מובן? מה הפריע לך?