גברים ממצרים נשים מארץ ישראל

ואישה אחת קטנה שמתזזת בין כל זה והמבט שלה צופה קדימה היא אולי בוכה בלילה אבל ביום משדרת שמחה ויודעת שיום יבוא יפצע כשחר אורה וארוכתה מהרה תצמח ויבוא משיח אל היכלו בזכותך, בזכותך, בזכות, ובזכות כולנו!!!!
0
(0)

מכירות את הספר גברים ממאדים נשים מנוגה?
לא צריך להרים אצבע
גם לא צריך להכיר
כי אני רוצה להקליד ספר חדש
גברים ממצרים נשים מארץ ישראל
נשמע לכן מוזר?
אז בואו תקראו את רש"י
את הכלי יקר
ותבינו בעצמכן.

בפרשת פנחס מסופר לנו את סיפורן של בנות צלופחד
ובקצרה
5 אחיות חכמות בשם
מחלה, נעה, חגלה, מלכה, ותרצה.
בנות לאבא המתקרא כאן צלופחד
מבקשות חלק ונחלה בארץ ישראל
לאחר שאביהן מת
נסיבות המוות ידועות לנו מהעבר
שכן הוא היה מקושש העצים בשבת שדינו נגזר לסקילה

לפני סיפור בנות צלופחד
יש את מפקד שבט לוי
ושם מסתים הקטע בפסוק
כו,סד וּבְאֵלֶּה, לֹא-הָיָה אִישׁ, מִפְּקוּדֵי מֹשֶׁה, וְאַהֲרֹן הַכֹּהֵן–אֲשֶׁר פָּקְדוּ אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, בְּמִדְבַּר סִינָי.

רשי על המילים "ובאלה לא היה איש וגו'" –
"אבל על הנשים לא נגזרה גזרת המרגלים לפי שהן היו מחבבות את הארץ
האנשים אומרים (במדבר יד) נתנה ראש ונשובה מצרימה
והנשים אומרות תנה לנו אחוזה
לכך נסמכה פרשת בנות צלפחד לכאן"

והכלי יקר (הרב שלמה אפרים מלונטשיץ) מוסיף ומחזק:
"ובאלה לא היה איש. אבל נשים היו
כי לא נגזרה גזירת מרגלים כי אם על האנשים
לפי שהאנשים היו שונאים את הארץ והיו אומרים נתנה ראש ונשובה מצרימה (במדבר יד, ד)
אבל הנשים היו מחבבות את הארץ
שכן בנות צלפחד אמרו תנה לנו אחזה."

אישה ומה שהיא מכילה

ואני שואלת
מה יש בהן בנשים שאין בגברים
עד כדי כך שהכלי יקר מעיד שלו היינו אנחנו הנשים מרגלות בארץ ישראל
כל זה לא היה קורה
וחבל שלא נשלחו מרגלות
מה העוצמה שיש בנו ואין בגברים המהממים שלנו

אז נלך רגע לנשים שאנחנו מכירות
רחל אשת רבי עקיבא מהעבר
אמא של הרב אהרון מרגלית מהווה
ולא חסר מי

אתן יודעות מה
אני דוקא אתן דוגמא משלנו ממש
מישהי שעדין מצפה וטרם ראתה את הישועה
אקרא לה לצורך הענין "שירה"
חברה חמודה (ואמיתית) שלי ששיר על שפתיה
שירה היא אישה לדוגמא
לא גבוהה לא נמוכה
לא רזה לא שמנה
לא רבנית אבל גם לא אישה פשוטה
מן אישה של אמצע
בין הגלות לגאולה
כי שירה היא אישה מצפה.

ויכולה להבטיח לכן שאני מכירה עוד כמה שירות כאלה
וגם אתן בודאי מכירות
רק שאני אוהבת לתת אותה כדוגמא
דוקא בגלל שהיא כמו כל אחת כאן בקבוצה
יש לה דירת ארבע חדרים
עם תוספת מרפסת קטנה
ויש לה מנין ילדים
בתוספת עבודה לא קלה
יש לה כמה בנים מאתגרים
שהרבה ממאגרי הסבלנות לפעמים בגינם נגמרים
יש לה בעל מתמיד שהיא רוצה לפרנס
ויש לה בוס וקולוגות שמבקשות להתכנס
יש לה עבודה סיזיפית בבית ובעבודה
ותמיד היא טרודה עסוקה וחסרת מנוחה
אבל היא אישה
וזהו סודה
כי יש לה מבט של גאולה
והיא שמחה
לא בגלל מה שקורה בבית שלה עכשיו
אלא בגלל החלום שנרקם אצלה בלבב
יש לה חזון
והיא צועדת לקראתו
יש לה אמונה
והיא תנצח איתו
עוד נראה עוד תראה כמה טוב יהיה
בשנה בשנה הבאה
כי בשנה הבאה
היא תהיה אמא למנין ילדי גאולה….

האתגר שבקושי

חמש אחיות: מחלה, נועה, חגלה, מילכה, ותרצה. כולן בנות צלפחד.
מבינות שאביהן נפטר
לא מסיבות כל כך משמחות אם אנחנו הולכות על הכיון של הפירוש שהיה זה המקושש
שקושש עצים בשבת ונענש בסקילה
הן מבינות שאין להן חלק ונחלה בארץ ישראל.
אבל הן לא מוותרות
עומדות על שלהן ופונות למשה רבינו
ששואל את הקדוש ברוך הוא
שעונה לו " כֵּן בְּנוֹת צְלָפְחָד, דֹּבְרֹת נָתֹן תִּתֵּן לָהֶם אֲחֻזַּת נַחֲלָה בְּתוֹךְ אֲחֵי אֲבִיהֶם".
אומר רש"י: "ראויה הייתה פרשה זו להיכתב על ידי משה, אלא שזכו בנות צלפחד ונכתבה על ידן".
 חמש בנות שעושות היסטוריה
ודבריהן נכתבים בתורה לדורי דורות.
מה הן כבר עשו? בסך הכול הציבו דרישה לקרקע בארץ האבות.
אלא אומרים חז"ל – התזמון.
הן עשו זאת בזמן הגברים התייאשו ואמרו: וַיֹּאמְרוּ אִישׁ אֶל אָחִיו נִתְּנָה רֹאשׁ וְנָשׁוּבָה מִצְרָיְמָה.
 הן הסתכלו קדימה לעבר התקווה, ולא אחורה לעבר הייאוש.
כי קשיים לא נועדו לעצור, הן נועדו לאתגר .

מה המצוה הכי חשובה

כתוב בפרשה
את הכבש האחד תעשה בבוקר ואת הכבש האחד בין הערבים
שימו לב למדרש מהמם
הגמרא מספרת לנו על שלושה תלמידי חכמים
שהתדיינו איזו מצווה הכי חשובה ביהידות
בֶּן זוֹמָא אוֹמֵר: מצִינוּ פָּסוּק כּוֹלֵל יוֹתֵר וְהוּא "שֹׁמֵעַ יִשְׂרָאֵל"…
בֶּן נַנָּס אוֹמֵר: מָּצִינוּ פָּסוּק כּוֹלֵל יוֹתֵר וְהוּא: "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ".
שִׁמְעוֹן בֶּן פָּזִי אוֹמֵר: מָּצִינוּ פָּסוּק כּוֹלֵל יוֹתֵר וְהוּא "אֶת הַכֶּבֶשׂ אֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם".

והמדרש מסים: "הלכה כבן פזי".
מה זה אומר?
נשמע לכן הגיוני
לא שמע ישראל
לא ואהבת לרעך כמוך
רק הפסוק של קורבן התמיד
הוא זה שכולל את התורה
שמעמיד את התורה על רגל אחת
שהכי חשוב?

הזוי!
אבל כן,
שמע ישראל הוא פסוק נורא חשוב נורא פוטוגני נורא חזק ועוצמתי
שמע ישראל מי לא מכיר מי לא שמע מי לא יודע
גם ואהבת הוא נורא חמוד וידידותי לסביבה
ואהבת לרעך כמוך
אהבה הכלה סביבה ירוקה
זה נורא מרשים לדבר בשפה הזאת היום
אבל הפסוק
אֶת הַכֶּבֶשׂ אֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם"
מה כבר יש בו
אתן יודעות מה יש בו?
יש בו התמדה!
יש בו יומיומות סיזיפית
יש בו את בנות צלפחד שמבקשות על הנחלה שלהן ולא מתיאשות
יש בו את רחל ועקיבא והחמור עם הקש על הגב
שמייחלת ומתפללת לרבי עקיבא ו24 אלף תלמידיו
יש בו את אמא של הרב אהרון מרגלית 
שמתרגלת יום ועוד יום ועוד יום
כדי לראות בו תגלית
יש בו את שירה ידידתי היקרה עם הבית הילדים העבודה
שחיה את ההווה – ומאמינה שבוא תבוא הגאולה
יש בו מבט נשי שרואה קדימה
הרבה מאד קדימה

נכון עכשיו קשה
נכון עכשיו גלות
נכון עכשיו לא קל
והילדים בבית
ויש כינים ואף נוזל (אללי לא אצלכן בטוח)
ואין כסף והדירה שייכת לבנק  במקרה הטוב
או למשכיר
ויש בלגן
ושכנים
ועבודה
ואין שיפוץ
ויש קיצוץ
ואין נחת ומנוחה
ואישה אחת קטנה שמתזזת בין כל זה
והמבט שלה צופה קדימה
היא אולי בוכה בלילה
אבל ביום משדרת שמחה
ויודעת
שיום יבוא
יפצע כשחר אורה
וארוכתה מהרה תצמח
ויבוא משיח אל היכלו
בזכותך, בזכותך, בזכות,
ובזכות כולנו!!!!

דרג את המאמר

לחץ על הכוכבים כדי לדרג את המאמר

אנחנו מצטערים על הדירוג הנמוך של המאמר

עזור לנו לשפר את האתר

האם תוכל לספר לנו מה היה לא מובן? מה הפריע לך?

נשמח לקרוא את תגובתך:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אודותינו:

אתר אבא תודה הוקם לזיכוי הרבים להגדיל תודה ולהאדירה

נשמח לקבל כל חומר, קישור או תמונה להפצה ברבים (עם קרדיט אליכם כמובן במידה ותבקשו).

מאמרים קודמים